Pozitivní ovlivňování – co tím básník myslí?

Standardní úvod – co mě „ponouklo“ stvořit esej na toto téma…

…bylo to jedno starší video od Katy Pražákové (fitnesska a autorka videokurzů cvičení pro ženy) a samozřejmě mé vlastní selhání v tomto pro mě hodně stěžejním bodě (ne Katy v tom roli nehrála 😊).

Jak se tedy tyto dvě opravdu nestejnorodé pointy překrývají?

Katy natočila vánoční PR video v duchu „proč by partner měl koupit její kurz cvičení pro svou partnerku“. A věřím, že to je skutečně dobrá věc, která ženám pomáhá.

Tak kde je problém (č.1 – bude jich dneska víc 😊)?

Katy ho natočila pro muže. A její „message“ v tomto byla – když své partnerce koupíš můj kurz, bude nejen lépe vypadat, ale zároveň z toho budeš benefitovat Ty, její „muži“. Bude lépe naladěná, více se usmívat, co si budem – možná mít i více chuti na sex…a to je přeci super…pro oba z páru, ne?

Souhlasím…je. A všichni, kdo delší dobu a pravidelně cvičí mi toto zřejmě potvrdí.

Zádrhel je v tom, že benefity sdělovala a PR text videa byl určen k pochopení, navnímání a zakoupení…té škaredší (Brad Pitt, Bradley Cooper jsou výjimky potvrzující toto pravidlo) části lidstva.

Nezohlednila v něm ten fakt, že onen muž (a už si představuji jeho partnerku, jak rozbalí tento dárek a její výraz 😊) musí udělat podobně znějící PR…své ženě.

Protože očekávaná reakce od ženy na tento – možná až danajský – dárek často může být typu „Tos mi koupil, protože si myslíš, že jsem tlustá?“, „To jsi mi ten kurz koupil, protože si myslíš, že to potřebuju?“… (a častokrát už je – mezi námi muži – jeho potřebnost…za 5 minut dvanáct ne-li 2 hodiny po ní…😊) …až po commenty od mužské logiky daleko vzdálené jako „To se Ti ta „silikonka“ tak líbí a myslel sis, že když si její kurz koupíš, že s Tebou půjde na kafe nebo co?“…😊. No nic…fantazii už dál popouštět raději nebudu 😊.

Mužovi nezbývá nic jiného, než (dal bych tomu klidně 14 a více dní) tu svou vyvolenou „pozitivně ovlivnit“ předem…a když to zvládne….možná to bude NEJ dárek Vánoc 2023…takže letos zakoupit tak v půlce listopadu…pro jistotu 😊.

Co je tedy to pozitivní ovlivňování…zase to „natahuješ“…😊

Natahuju…a rovnou další situace aka Problém č.2.

Moje selhání – a vymlouvat se na to, že před tím byla „dlouhá noc“ z chlapského hlediska vyznívá jako „jel jsem unavený ze služebky a toho chodce jsem tím pádem přehlédl“…a to by asi ani u soudu neuspělo 😊.

Dám jedno pro příklad (nebylo jich snad zase až tolik, ale v ten večer více než jedno…ať jsem vůči svému publiku fér), které známe skoro všichni, speciálně ti, kteří znají alespoň v principu „kouzla“ tvůrců sociálních sítí – a jedním z jejich „lexikonu“ je časté, nevědomé dívání se do telefonu, skrolování „contentu a storýček“….jj…a to je náš případ…

Když se už poněkolikáté podívala během naší konverzace do telefonu a do nejmenované sociální sítě, kde činnosti výše uvedené jsou jedním z atributů…a ani obvyklé „hlášky“ nezabíraly (stále tónem v duchu pozitivního ovlivňování) tak jsem se zkrátka trochu ohradil a koncept mě doufám vlastního „p.o.“ nahradil otázkou cca v duchu „To Tě už nebaví naše konverzace, že stále koukáš do toho telefonu? “…kardinální kktina, vím…☹. Samozřejmě, že atmosféra šla dolů a když se těchto „příkladů“ setrvačností nakupilo víc, nemohu se divit, že se nám oběma chtělo od sebe dřív, než asi bylo v plánu.

Místo abych si uvědomil, že je toto součást jejího aktuálního já a třeba časem sama pochopí, že mé já….kdy ve společnosti dámy odkládám mobilní telefon „mimo dosah“ a nahlédnu do něj pouze v případě, že vím, že tam může být zpráva např. o zdravotním stavu babičky, která je v nemocnici a včera to s ní nevypadlo moc dobře atp….může v pozitivním smyslu „přebít“ její automatismy v projíždění mobilního telefonu, ale zároveň kdy toto je její aktuální přirozenou realitou a absolutně není mým právem do něj jakoukoliv jinou formou zasahovat….složitěji to napsat asi nešlo 😊.

Ok…tak nekomplikovaně.

Její přirozenost – časté nahlížení do telefonu.

Moje přirozenost – vůbec, nebo velmi výjimečně.

Ani jedna z nich není lepší, horší, výše nebo hůře postavená.

Oba na ní máme své svaté právo.

Moje „pozitivní ovlivňování“ – když jsem ve společnosti ženy, fokusuji se na ni, naslouchám, užívám si plně její přítomnost. A pokud se „dílo podaří“…časem možná zapomene, že nějaký mobil existuje. Nebo naopak – já si zvyknu na její „čekování IG“ a přestane mi úplně vadit a nastane moje oblíbené win – win aka pozitivní ovlivňování oběma směry.

Dává to smysl? Příkladů by se určitě našla spousta, ale princip je stále stejný…

A závěrem…

Koncept „pozitivního ovlivňování“ – na kterém je i částečně postaven Koučing Ladieslove.cz je jednou z nejlepších forem „sladění se“ a to nejen v partnerském vztahu.  Nenásilnou, příjemnou formou s přiměřenou dávkou trpělivosti a hlavně „s úsměvem na rtech a sluncem v duši 😊“ ukazující „cestu“ vedoucí k ještě lepšímu vztahu, interakcím, řešení problému a xy dalších „eventualit“. A možná je to dobrá alternativa k příkazům, zákazům, ultimátům, nedůvěrám a v pokročilejším stádiu eliminuje i většinu našich vnitřních strachů. Good deal, I think…😊.

Tedy…zkuste ho…zázraky se nebudou dít na počkání, ale…možná se vyplatí si na ně počkat 😊.

P.S. A protože k selhání patří omluva a ta má být v co nejkratším čase s upřímností a čistou hlavou, tak jsem dotyčné zkoušel dnes zavolat, kdy jsem jí dopoledne poslal sms (věděl jsem, že v tu dobu je busy a volno bude mít až večer) – cituji sám sebe „Děkuju….a já Ti dlužím omluv několik…ale radši potom v klidu ústně nebo telefonicky (když něco „poseru“ tak se k tomu chci postavit čelem a ne za písemný text )..“…no…zatím mi „to“ nezvedla…😊…ani nevolala zpátky…😊

Tyto webové stránky používají cookies. V případě, že souhlasíte s jejich použitím, klikněte na tlačítko "Souhlasím" níže. Detaily, jak s Vašimi daty nakládáme, najdete na stránce Podmínky zpracování osobních údajů.