Hned zpočátku si dovolím upozornit – bude to dlouhé čtení, které mi bezpečně zajistí největší počet „hejtů“ na dlouhou dobu dopředu😊.
Čím začít? Ideálně podle čínských kapitalistů vykradením jednoho příspěvku autora, se kterým v mnoha věcech nesouzním a trošku ho přetvořím k reálnému obrazu světa Instagramu žen a „lajků“.
Pokud je pornografie opiem oblbujícím zejména mužské pokolení, sociální sítě hrají tu samou úlohu v případě žen. Tedy maličko odlišným způsobem, který ale v konečném důsledku způsobuje mnohem větší „paseku“. Ultimátní ženskou potřebou, kterou lze čerpat od opačného pohlaví, totiž není sex, ale spíše pozornost. Sociální sítě uspokojují a monetizují (za což je nesoudím, naopak…ze svého těla, zážitků jakkoli „reálných“ si byly ženy schopny vytvořit byznys – ať již formou propagace čekoholi…po odkazy na placené platformy typu Onlyfans), tuto ženskou touhu historicky bezprecedentním způsobem. Jakékoli ženě dnes stačí ukázat kousek pokožky svého pozadí, či dokonce jen úsměv a validace, lichotky ze strany celosvětového publika betaizovaných naháněčů a uslintaných orbiterů (volně přeloženo – blbců😊) se jen hrnou. Výsledek? V případě mnoha žen nezdravě nabobtnalé ego škodící hlavně, v konečném důsledku jim samotným – vysvětlím později. Anebo naopak problémy se sebevědomím v důsledku neustálého porovnávání se s konkurencí ostatních závislaček na oné maně zvané validace a pozornost.
No, dost bylo čínských plagiátů, pojďme na to „od podlahy“. To, že je Instagram plný v podstatě smutných až nešťastných lidí, není zas až tak objevná myšlenka. Nebo možná pro někoho je. Nicméně je to fakt. Na tom by zase nebylo nic až tak špatného, každý jsme hýbatelem svého osudu, takže by se mohlo říct „proti gustu…“. Právě v tomto je „zakopanej pes“…umírající, v totální tenzi a napětí, rychlém střídání dopaminového štěstí s dopaminovým deficitem…a to všechno jenom kvůli tomu – pardon za negentlemanský výraz, ale trefnější mě nenapadá – ZKURVENÝMU LAJKU!!!
A kdo ženám toto způsobil? Njn světe div se…muži.
Začněme z historie, a to ne tak vzdálené (říkejme jí doba „předsociálněsíťová“) a zaměřme se na onu výše zmiňovanou pozornost, po níž ženy touží. Jak se jim jí v té době dostávalo? No ano…pouze mezi reálnými lidmi – na ulici, ve škole, na pracovišti, v baru a každý chlap věděl, jaká je nejkrásnější žena v jejich ulici.
Kolik taková, a řekněme, že nadstandardně pohledná žena, dostávala denně nabídek na seznámení, sex, vztah? V lepším případě jednotky a pokud jich bylo za rok přes 100 – to musela být hodně sociální a „viditelná“. Jak se v té době musela cítit? Jako královna, bez diskuse. Úplně stejně jako dnes – kamarádky, kolegyně, spolužačky jí záviděly, její sebevědomí se dalo srovnávat s vrcholem osmitisícovky, zdolatelná byla (když jsme v té horolezecké terminologii) těžce jako K2 a drtivá většina „horolezců“ si na ní „vylámala zuby“. Jeden zásadní rozdíl oproti současnosti tam byl – neexistovaly termíny jako ignor, ghostnout atp. Všechny nájezdníky musela odmítnout osobně, na reálném místě, v reálném čase, z očí do očí onomu muži. Neodmítala bezmyšlenkovitě, ono dnes už víme, že 100/ rok zase není až tak moc. Takže závěrem – výběr byl relativně omezený, počet šancí na seznámení také, a tím pádem odmítací reakce mívala jinou „štábní kulturu“…a důraz kladu na slovo KULTURU 😊. Není se, ale co divit…takže pojďme do současnosti…
Ta samá otázka úvodem. Kolik taková, a řekněme že nadstandardně pohledná žena, dostává nabídek na seznámení, sex, vztah? Desítky možná stovky…denně!!! A to nemusí ani zvednout pozadí z gauče. Stačí, když má dobře udělané sociální sítě a nedej bože se „přihlásí“ na nějakou seznamku – pak jsou to první dny tisíce. Docela mazec, že?
Ale zůstaňme u Instagramu…často „výkladní skříně jejího života“. Přeskočím úvodní „stádia“ po založení a pojďme předpokládat, že už ho má nějaký čas založený (dneska už ho mají i kojenci a zvířata, takže tento předpoklad je poměrně reálný) a na IG se jí dostává pozornosti, ona sleduje xy lidí (mimochodem je docela zajímavé sledovat „vývoj“ jí sledovaných subjektů – ale o tom někdy jindy) a tím pádem má vytvořenu jistou závislost, tvůrci Instagramu tak mocně podporovanou.
Následující rozbor je silně zjednodušující, nicméně psychologii Instagramu v „podání“ spousty žen ve své podstatě dobře definující. Chudák Helga (pochopíte v Part 2, kde snad osvětlím a je to odvozeno od slova osvěta, i to, Kdo lajkuje, nešuká 😊). Koho to i nadále zajímá – klikněte na Link na Part 2 – stačí kliknout .